وبلاگ نوین گیاهان دارویی
آموزش وشناخت گیاهان دارویی
قالب وبلاگ

**فواید قره‌قاط
------------------

از خواص عمومی قره قاط می‌توان به محرک، تصفیه کننده مزاج، مسکن، ضد اسپاسم، ضد التهاب، ضد اورام، ضد درد، ترمیم کننده زخم، اشتهاآور، ضد نفخ، بادشکن، قابض، ضد اسهال، ملین، ضد عفونی‌کننده، ضد انگل، ضد سرفه، خلط‌آور، مدر قوی، ضد فشارخون و بند آورنده خونریزی‌ها اشاره کرد.

*خواص قلبی و عروقی قره‌قاط
-------------------------------------

از خواص قلبی و عروقی قره قاط می‌توان به محرک، مقوی، خنک کننده، تصفیه کننده خون، مسکن، ضد التهاب، ضد ورم، ضد عفونی‌کننده، بند ‌آورنده خونریزی، ضد چربی خون و کلسترول، ضد تصلب شرائین، ضد تپش قلب، ضد فشارخون و تقویت عروق مویین بدن اشاره كرد.

*خواص گوارشی قره‌قاط
-------------------------------

قره‌قاط تونیک، محرک، اشتهاآور، ضد بلغم، ضد نفخ، ضد التهاب، ضد اسپاسم، ضد درد، ضد دل‌پیچه، ضد اسهال، قابض، ملین، آنتی‌بیوتیک و ضد انگل کرد همچنین قره‌قاط درمان کننده بواسیر فعال، درمان کننده ورم روده یا IBS خصوصا از نوع اسهالی، کم کننده حرارت دستگاه گوارش و معده، بندآورنده خونریزی‌های گوارشی است.

*خواص کلیوی قره‌قاط
--------------------------

قره‌قاط مدّر قوی، خنک کننده مجاری ادرار، رفع کننده سوزش ادرار، مسکن، ضد ورم، ضد التهاب، ضد اسپاسم، محرک، تقویت، ضد عفونی‌کننده کلیه و مجاری ادرار و تسکین درد‌های ناشی از سنگ کلیه است همچنین برای درمان نقرس با بالا رفتن اسید اوریک خون، درمان شب‌ادراری، درمان بی‌اختیاری ادرار، درمان ورم پروستات، درمان بیماری‌های مزمن کلیه و مجاری ادرار و درمان ترشحات غیرعادی در ادرار مفید است.

فراز مجاب، استاد داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: قره‌قاط گیاهی دارویی است که در استان‌های شمالی کشور و استان آذربایجان رشد می‌کند.

به گفته وی قره‌قاط دارای خواص مفیدی است و مصرف آن موجب کاهش قندخون و چربی خون می‌شود؛ قره‌قاط مسهل است و برای کسانی که یبوست مزاج دارند، مفید است و خشکی مزاج آنها را برطرف می‌کند.

مجاب اضافه می‌کند: قره‌قاط برای دیابتی‌ها مفید است و قند خون را کاهش می‌دهد همچنین فشار خون را نیز کاهش می‌دهد و گیاه دارویی بسیار خوبی است.

مرتضی صفوی متخصص تغذیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: گیاه دارویی قره‌قاط درختچه کوچکی است که به ارتفاع 60 سانتیمتر رشد می‌کند، ضد میکروب است که آزمایشگاه‌های کلینیکی اثر ضدمیکروبی آن را ثابت کرده‌اند.

به گفته وی قره‌قاط برای تثبیت کلاژن اثرات مفیدی از خود نشان داده است و در ساخت تاندوم‌ها نقش اصلی بر عهده دارد و برای التهاب‌های روماتیسمی و امراض دهان، استخوان و مفاصل بسیار مفید است.

این متخصص تغذیه بیان داشت: قره‌قاط کاهنده شکنندگی مویرگ‌هاست و ضد تجمع پلاکت‌ها است و خواصی مشابه با آسپرین و گیاه سیر دارد همچنین برای شل کردن عضلات صاف نیز می‌توان از گیاه قره‌قات استفاده کرد. 


موضوعات مرتبط: <-CategoryName->
برچسب‌ها: <-TagName->
[ چهار شنبه 6 مهر 1390برچسب:, ] [ 3:39 بعد از ظهر ] [ محمّد ] [ ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ نوین گیاهان دارویی خوش آمدید
نويسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نوین گباهان دارویی و آدرس herb.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





امکانات وب

Alternative content


.

وبلاگ نوین گیاهان دارویی